קורס דיגיטלי חדש מבית מטח בנושא שינוי האקלים לכיתות ח-ט
האם התלמידים שלך יודעים מהו שינוי האקלים?
הקורס מטפח מגוון רחב של מיומנויות, כולל שימוש מושכל בבינה מלאכותית (AI), ואפשרות להשתתף בפרויקט סיום בשיתוף מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים.
פיתוח הקורס לווה על ידי וועדת היגוי שכללה מומחיות ומומחים בתחום שינוי האקלים ובתחומים משיקים.
הקורס נמצא בתהליכי אישור אחרונים של משרד החינוך.
הכירו את הקורס שינוי האקלים, קורס חדש מבית מטח, ללא עלות, לתלמידי כיתות ח-ט!
הקורס נמצא בסביבת למידה דיגיטלית, עכשווית ועשירה, שמפגישה את התלמידים עם הידע העדכני ביותר בתחום באמצעות:
סרטונים של בני ובנות נוער שמציגים תופעות ומראיינים מומחים ומומחיות
למידת עמיתים
פעילויות מגוונות במליאה
למידה עצמית - אישית וקבוצתית
הקורס חושף את התלמידים והתלמידות להיבטים שונים של שינוי האקלים מזווית עולמית ומקומית, לגורמים להתהוותה של תופעה זו, להשפעותיה על הטבע ועל האדם, ולדרכי התמודדות עם התופעה.
במה הקורס עוסק?
מקנה ידע, מיומנויות וערכים.
מעלה את המודעות של התלמידים לצורך לנקוט פעולות ממשיות, כאן ועכשיו, לצמצום השפעות שינוי האקלים.
מעורר תקווה וחושף את התלמידים לפתרונות ריאליים לצמצום השפעות שינוי האקלים.
תורם לפיתוח חוסן אישי וחברתי.
הקורס מבוסס על מודל ה-5E, כל פרק מכיל את השלבים הבאים:
איך לומדים בקורס?
נחשפים
כל פרק נפתח בחשיפה מרתקת לתופעה המרכזית המוצגת בו, והתלמידים מוזמנים להתוודע לתופעה באמצעות כלים מגוונים.
חוקרים
התלמידים יוצאים לחקור שאלה מרכזית בפרק במגוון דרכים: ניסויי מעבדה, ניתוח
נתונים ומקורות חזותיים, ניתוח כתבות, מחקר אינטרנטי, ואף התייעצות מושכלת עם בינה מלאכותית (AI).
מסכמים
לסיום יצפו התלמידים בסרטון שבו הנער או הנערה שמלווים את הפרק מסכמים אותו בחן, ולאחר מכן הם יערכו דיון וישתתפו במבחן מסכם.
מסבירים
בשלב זה מעמיקים בהסברת התופעה שאליה נחשפו התלמידים בשלב הקודם.
מרחיבים
כאן התלמידים מתבוננים על נושא הפרק מזווית חדשה שתעמיק או תרחיב את נקודת המבט שלהם על התופעה המרכזית.
איך לומדים?
הכנו הכול עבורכם,
לכל שיעור.
אתם לא לבד!
-
בכל שיעור עומדת לרשות המורים מצגת מלווה המשמשת כמפת דרכים לשיעור. היא מסייעת לפתוח את השיעור, להוציא תלמידים לפעילויות השונות ולהחזירם למליאה, להעמיק את הידע והמיומנויות שנרכשו במהלך הפעילות, ולסכם את השיעור.
-
כל הפעילויות לכל שיעור נמצאות בסביבה הדיגיטלית.
אין צורך להכין כלום, למעט ציוד לניסויים.
-
המדריך למורה מספק למורים את ההסברים הנחוצים לכל שקף במצגת.
יש שאלות? התשובות כאן
-
האם כותבים בספר הלימוד?לא. על פי חוזרי מנכ"ל של משרד החינוך, בכיתה ג' יש היתר לספר לימוד ללא כתיבה.
-
כדי ללמד עם התוכנית חייבים מחשבים זמינים כל הזמן?ללמידה מיטבית אנחנו ממליצים על עבודה מול מחשב שעתיים בשבוע. כלומר חלק מהתלמידים יכולים לעבוד מול המחשב, וחלק לעבוד בחוברת הלימוד.
-
כיצד רוכשים את התוכנית?את ספרי הלימוד רוכשים בחנויות הספרים או דרך המפיצים. לאחר הרכישה שולחים את רשימות הספרים לכתובת: sherut@cet.ac.il ואנחנו נפתח את ההרשאות לסביבה הדיגיטלית עבור המורה והתלמידים.
-
איך המענה לשונות בא לידי ביטוי בתוכנית?הנושא של היענות לשונות תלמידים ומורים הוא אחד העקרונות בפיתוח: א. טקסטים באורכים משתנים ובמורכבויות שונות ב. בחירה בין שאלות ג. בחירה באופן הצגת תוצרים ד. מסלול למידה עצמאי בקצב אישי + גלריה להעשרת ידע עולם ה. שיוך דיפרנציאלי של משימות בסביבה ו. מעקב מורה אחר התקדמות ז. מד"ל הכולל התייחסות מיוחדת למתקשים ומתקדמים
-
האם יש פריסה שנתית?כן, בהחלט. יש פריסה לפי חודשי לימוד, טקסטים, סוגות ויעדי הבנה. אנחנו עובדים על עדכונים אחרונים.