מטחלוגו.png

מפגשי הכשרה מקוונים - השתלמות מוכרת לגמול

 

כחלק מהמעטפת הרחבה של הליווי וההדרכה למורות ומורי קוד פלוס, נקיים לאורך שנת הלימודים הקרובה השתלמויות מקוונות במדעי המחשב. ההשתלמויות מוכרות לגמול אופק חדש (30 שעות).

* ההשתלמויות יועברו בשפה העברית. מועדי ונושאי המפגשים נתונים לשינויים, עקבו אחר הפרסומים שלנו.

** מורות ומורי קוד פלוס שלא רשומים להשתלמויות מוזמנים לקחת חלק במפגשים.

Kod.png
 

מבוא לתכנות ואלגוריתמיקה חלק א

במפגש נכיר את סביבת סקראץ' ונלמד מושגים חשובים - לבנים, הוראות, תסריטים, דמויות, רקעים ועוד.

נתרגל כתיבת קוד התחלתי ונכין יישומונים ראשונים בסקראץ'.
 

בנוסף, נלמד על מבנה שיעור סקראץ' מיטבי, שימוש במשחק ובמוטיבציה פנימית בהוראה.

מפגש 1 - היכרות עם הסביבה

יום א |21.8  | 9:00-10:30

במפגש זה נעמיק את ההיכרות עם סביבת סקראץ', נכיר הוראות חדשות, נלמד לבנות סרטון קצר ומשחק מבוך המדגים תנועה של דמות. נעסוק בנושא מנגנון הלולאות: נכיר את לולאת לעולמים ואת לולאת חזור מספר פעמים. נשתמש בהן ליצירת סרטונים ומשחקים.

מפגש 2 - מבוא לתנועה

יום ד | 14.9 | 21:30-20:00

שיתוף, הקשבה, מתן משוב.

המשגה של הפדגוגיה בקוד פלוס.

מפגש 3 - שיח פדגוגי

יום ד | 19.10 | 21:30-20:00

גיוון בהוראה: משחקי אנ-פלאנד

מפגש 4 - תנועה

יום ד | 9.11 | 21:30-20:00

שילוב בין למידה ויצירתיות.

פיתוח תרגילים בנושא לולאות ותנאים בסקראץ' תוך שימוש בחומרים אישיים.

מפגש 5 - תנועה ומבוא ללולאות

יום ד | 30.11 | 21:30-20:00

נכיר משפטי תנאי, נלמד מתי ואיך להשתמש בתנאים ונשלב אותם במשחקים שנפתח. בנוסף, נלמד לשלב תנאים ולולאות ונכיר הוראות חדשות.

מפגש 6 - תנאים

יום ד | 28.12 | 21:30-20:00

במפגש זה נעסוק במשחקים הממחישים את הנושאים אירועים וריבוי תסריטים. נבנה משחק מסוג מבוך, שבו הדמות זזה בעזרת החיצים ויש לה כמה תסריטים. נתכנן ונבנה משחק חדר בריחה, שבאמצעותו נעמיק בנושא ריבוי אירועים ונפתח חשיבה אלגוריתמית ברמה גבוהה.

מפגש 7 - ריבוי אירועים

יום ד | 18.1 | 21:30-20:00

במפגש זה ניצור משחקים עם מספר דמויות המתקשרות ביניהן, נלמד על העברת מסרים לצורך תיאום בין הדמויות, נכיר את ההוראות שדר מסר וכאשר מתקבל מסר מקבוצות האירועים. ניצור משחקים באמצעות שימוש במסרים.

מפגש 8 - מסרים

יום ד | 8.2 | 21:30-20:00

לעדכן

מפגש 9 - קלט מהמשתמש

יום ד | 1.3 | 21:30-20:00

יעודכן בהמשך

מפגש 10 - פרויקטי סיכום

יום ד | 19.4 | 21:30-20:00

נושאי ההשתלמות:
רכישת מיומנויות מקצועיות בנושא תכנות וכתיבת קוד בשפת סקראץ' על פי תוכנית הלימודים, הכרות עם כלים פדגוגיים להוראת תכנות בסביבת סקראץ', פיתוח מיומנויות של חשיבה מסדר גבוה, תכנון, יצירתיות ומיומנויות המאה ה-21. 

מבוא לתכנות ואלגוריתמיקה חלק ב

שימוש במוטיבציה פנימית בהוראה

במפגש זה נחזור על הנושאים שנלמדו בסקראץ' ובהם ריבוי תסריטים, דמויות ומסר

נבנה משחקים בעזרת בועות ומפלצות ונדון כיצד להתאים אותם לרמת הכיתה

מפגש 1 

 יום א | 28.8 | 21:30-20:00

משתנים וביטויים לוגיים.

העמקה, חזרה והכללה

מפגש 2 

יום ד | 7.9 | 21:30-20:00

במפגש זה תלמדו לזהות תקלות אופייניות במשחקים ולתקן אותם. כך גם תשפרו את מיומנויות תיקון התקלות שלכם ותצרו משחקים שפועלים בצורה תקינה. תוכלו גם ללמוד כיצד לעזור לתלמידים כאשר הם נתקלים בקוד בתקלות.

 

התמודדות עם תקלות היא חלק מרכזי בפעילות שמשלבת טכנולוגיה, ונעסוק בתקלות המתרחשות במפגש בין דמויות.

תקלה ראשונה: הניקוד לא מפסיק לעלות במקום לעלות בנקודה אחת בכל פעם.

תקלה שנייה: החיים לא יורדים כיוון שהדמות עסוקה באמור למשך ממפגש קודם.

תקלה שלישית: הניקוד לא עולה במפגש בין דמויות כיוון שדמות אחת מספיקה להיעלם לפני שהדמות השנייה הספיקה להעלות את הניקוד.

מפגש 3 

יום ד | 28.9 | 21:30-20:00

שימוש במוטיבציה פנימית בהוראה.

1. נבנה משחק הצג את עצמך תוך מתן דגש על תכנון תוצר אישי. נשוחח על שימוש בטכניקות משחק ללמידה ושילוב תחומי דעת.

2. נבנה יישומון המשלב מידע המוצג בשכבות ויכול לשמש ככלי ללמידה פעילה במגוון תחומי דעת. היישומון מסכם את המיומנויות שנלמדו עד כה, מפתח את היכולת לבנות פרויקט אישי, לפרק בעיה לגורמים ועוד.

מפגש 4

יום ד | 26.10 | 21:30-20:00

במפגש נעמיק בנושא לולאה מקוננת (לולאה בתוך לולאה).

מפגש 5 

יום ד | 16.11 | 21:30-20:00

במפגש זה נלמד ליצור לבנים חדשות, דבר המאפשר להרחיב את סט הלבנים הקיימות בסקראץ', לכתוב קוד קריא יותר ולמנוע טעויות בכתיבת הקוד. נבנה משחק שבו רצף הוראות מסוים חוזר על עצמו בתסריטים שונים, ולכן עולה צורך ליצור לבנה חדשה שתבצע את רצף ההוראות, במקום לשכפל אותו. נלמד איך יוצרים לבנה חדשה, מגדירים אותה ומשתמשים בה.

מפגש 6

 יום ד | 7.12 | 21:30-20:00

נכיר מבנה נתונים חדש-רשימה.

נלמד מהי רשימה, מתי משתמשים בה וכיצד עושים זאת.

נתכנן ונבנה משחק מסע.

מפגש 7

 יום ד | 11.1 | 21:30-20:00

במפגש נעמיק בנושא רשימה ונלמד ליצור חידון תוך שימוש בשתי רשימות ואלגוריתם למעבר סדרתי על הרשימה.

מפגש 8 

יום א | 1.2 | 21:30-20:00

משתנה מקומי לדמות: במפגש זה נעמיק בנושא של משתנה מקומי לדמות מול משתנה גלובלי המשתמש בכל הדמיות.

מפגש 9

יום ד | 22.2 | 21:30-20:00

ביחידה זו נעסוק ביצירת כפילים של דמויות.

נכיר את המושגים "כפיל" ו"הורה".

נבנה משחק מסכם, שיש בו שילוב של כפילים עם משתנה מקומי לדמות.

מפגש 10

יום ד | 15.3 | 21:30-20:00

 

נושאי ההשתלמות:

פיתוח יכולות תכנות מתקדמות בשפת סקראץ' ויישומן בכתיבת קוד למשחקים וסרטונים. הכרות עם נושאים מתקדמים בתכנות, כגון רשימות, פונקציות, פרמטרים, תיקון תקלות בקוד, תקשורת בין תסריטים ועוד. שימוש בסקראץ' כאמצעי לפיתוח מיומנויות של חשיבה מסדר גבוה, תכנון, יצירתיות, למידה בין תחומית, פתרון בעיות וחשיבה חישובית בקרב התלמידים, ומיומנויות המאה ה-21.