שתפו:

whatsapp.png

המלצות לשילוב כלים

במפגשים סינכרוניים עם הכיתה

רוצים למקד את התלמידים סביב נושא לזמן קצר ואיכותי? להנחות אותם באופן מרוכז להמשך עבודה עצמית?

זה הזמן לגיוון! פיתחו יחד עם התלמידים את ספר הלימוד, הדגישו נקודות עיקריות וקיימו דיון פעיל ומתועד.

איך עושים את זה?

 

הכנת השיעור

נתחיל בחלק הטכני - היכרות עם הכלים והיכולות שלהם. אחרי שתעברו על החלק הזה פעם אחת תוכלו לדלג עליו בפעמים הבאות:

  • בחרו את הסביבה המועדפת עליכם לקיום הכיתה הווירטואלית. תוכלו למצוא מספר הצעות בפורטל עובדי הוראה של משרד החינוך.

  • היכרות עם אתר כותר ספרי לימוד. הספרים הדיגיטליים פתוחים כעת לכולם עד פסח. 

  • היכרות עם אפליקציית סל"ב. 

 

התארגנות לשיעור

  • שלחו לתלמידכם הודעת וואטסאפ עם מועד השיעור, קישור לכיתה שפתחתם ובקשו מהם להוריד מראש את האפליקציה של הכיתה הוירטואלית ואת אפליקציית סל"ב. המלצה להודעה לתלמידים >

  • מומלץ למנות נבחרת תלמידים שתפקידם יהיה לוודא שכל התלמידים הורידו את האפליקציות והסתדרו איתן (אם מדובר בתלמידים צעירים אפשר לבקש סיוע מתלמידי כיתות בוגרות יותר). הנבחרת הזאת יכולה גם להיות אחראית על בעיות טכניות שאולי יעלו בכיתה במהלך המפגש ולתמוך בכיתה דרך הצ'אט של הכיתה הווירטואלית.

  • בפעם הראשונה אפשר  לתרגל את השיעור עם שני תלמידים, זה יעזור לכם לרכוש ביטחון ולהבין טוב יותר את הממשקים.

  • כתבו מראש את השאלות שתרצו לעלות לדיון בקובץ word, כך תוכלו להעתיק אותן במהירות בזמן השיעור עצמו.

  • שלחו לתלמידים תזכורת בוואטסאפ רבע שעה לפני תחילת מועד השיעור.

  • עבור התלמידים שנכנסים וממתינים לתחילת המפגש - הקרינו שקף מחמם לב, אנימציה מצחיקה או קטע וידיאו משעשע.

 

קדימה לשיעור!

  • התחילו את השיעור בדיוק במועד שנקבע (זו תקופה מצוינת להקנות הרגלים נדרשים).

  • בדקו נוכחות - הכינו לצידכם מראש את רשימת התלמידים כדי שתוכלו לוודא מי התחבר למפגש.

  • פתחו את הספר בכותר והנחו את התלמידים, בדיוק כפי שאתם עושים בכיתה (שלחו להם לינק ישיר בצ'אט או בקשו מהם להקליד בגוגל "כותר ספרי לימוד"). זה הזמן להקריא (הרבה זמן התלמידים לא שמעו את קולכם) ולהדגיש את מה שאתם רוצים להדגיש. לאחר מכן פתחו את ארגז הכלים, בחרו בסל"ב והעתיקו את השאלות שהכנתם מראש.

  • אמרו לתלמידים בקול שעליהם לעבור כעת לסל"ב, להזין את הקוד ולהקליד את תגובתם.

  • הקריאו בקול את כל התגובות המצטברות על המסך.

  • המשיכו את הדיון סביב התגובות שכתבו התלמידים, ובקשו מהם לגרור את התגובות שכתבו במסך האפליקציה בהתאם לנושאי הדיון.

  • לסיום, צלמו את המסך המלא בתגובות ושלחו לתלמידים ולהוריהם תיעוד של התוצר הכיתתי. נשמח אם תשתפו גם אותנו בחוויה :) 

  • ניתן לשלב סקר בסל"ב במהלך השיעור או בסיומו.

 

מה הלאה?

  • אפשר להנחות את התלמידים ללמוד מהבית עם הספרים הדיגיטליים בכותר ספרי לימוד, התלמידים לא צריכים להזדהות באתר.

  • הלמידה משתנה וכך גם תפקיד המורה. בשיעור הבא, המליצו לאחד התלמידים להנחות קבוצת תלמידים והשתתפו בשיעור כאחד מהתלמידים. כל מה ש"המורה"-תלמיד צריך זה להתחבר דרך המחשב ועם סיסמתו כתלמיד, והמערכת תיתן לו יכולות של "מורה".

  • אפשרות נוספת – העבירו את השרביט לתלמידים. חלקו את התלמידים לקבוצות ותנו להם להוביל את הלמידה.

    לזה אנו קוראים "למידה אחרת".

צרו קשר

לבירורים, שאלות ומידע נוסף

טלפון: 03-6460800

פקס: 03-5480232

דוא״ל: sherut@cet.ac.il

כתובתנו: המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח)

רחוב קלאוזנר 16, ת.ד.36513, תל אביב 61394

תמיכה טכנית:

טלפון: 03-6200622

דוא"ל: webs@cet.ac.il

שעות פעילות: ימים א'-ה' בשעות 21:00-8:00,
יום ו' וערבי חג בשעות 13:00-8:00.

להזמנות ספרים ולהתרשמות חייגו

03-6460800

© 2019 מטח | המרכז לטכנולוגיה חינוכית