


.png)
מדברים בעברית ד
קוראים
סיפור בהמשכים
הסיפורים נכתבו בשביל התלמידים ומנקודת המבט שלהם, ומשקפים חוויות מחיי היום-יום של ילדים בני גילם.
הסיפורים קרובים לעולמם של התלמידים שלנו, ובכך מייצרים הזדהות עם הדמויות ותורמים ללמידה פעילה ומהנה.
כל סיפור מורכב מכמה חלקים שנקראים לאורך הפרק, ויוצרים סקרנות וציפייה לקראת המשך הסיפור בחלק הבא.
צפו בסרטוני ההדרכה שלנו:
עידוד שיח דבור
הסיפורים מאפשרים שיחה בכיתה בעקבות חוויות דומות שהתלמידים עברו. לדוגמה: האם גם הם התחילו משהו חדש, התרגשו או פחדו?
קריאה של כל חלק בסיפור היא הזדמנות לתרגול הבעה בעל פה!

אוהבים ללמד סיפורי עַם?
לבקשת המורים והמורות, השנה בחרנו להוסיף ארבעה סיפורי עַם על גבי הספר הדיגיטלי.
הסיפורים כוללים פעילות הבנת הנקרא ותרגול אוצר מילים, ומופיעים בשתי גרסאות לבחירתכם: גרסה דיגיטלית וגרסה להדפסה.
הסיפורים קיימים על גבי הספר הדיגיטלי לכיתה ד, וגם במרכז המורים.


אז איך מלמדים את הסיפור בהמשכים?
למרכז המורים שלנו נוספה פינה חדש המיועדת לסיפור בהמשכים:
היתרונות של סיפור בהמשכים:
אוצר מילים
המצבים היומיומיים בסיפורים מזמנים שימוש באוצר מילים יומיומי ובמבעים נפוצים כמו יהיה בסדר, איזה כיף, בטח, יופי, הולכים הביתה, ועוד.
המילים החדשות והמבעים מופיעים לצד כל חלק בסיפור ב"מילון קטן".

אסרטרטגיית ניבוי
בסיום כל אחד מחלקי הסיפור מופיעה השאלה: "רוצים לדעת?" שמזמינה את התלמידים לשער מה יקרה בחלק הבא. השאלה מיועדת לגירוי הסקרנות בעזרת אסטרטגיית ניבוי, ולעידוד שיחה.


מערך שיעור – מפרט את מהלך השיעור והמלצות מה לעשות לפני הסיפור, תוך כדי הסיפור ואחריו, וגם מסב את תשומת הלב לאוצר המילים.
סרטונים קצרים – כוללים טיפים ממוקדים להפעלה בכיתה.
מדריך למורה – רעיונות והצעות להפעלה לכל אחד מהסעיפים בספר, כולל הסיפור בהמשכים.