מצגות | סרטונים | יחידות הדגמה

יום א | 29.3 | 20:00

כלים ועקרונות להעברת שיעור סינכרוני אפקטיבי (א-יב)

במפגש הכרנו שלושה עקרונות שעוזרים לייצר קשב ומעורבות אצל התלמידים לאורך כל השיעור: זמן חסד, מזניקי קשב וסיכום.

המפגש

הסתיים

יום ב | 30.3 | 15:00, 20:00

איך מלמדים עם ספר דיגיטלי מרחוק? (א-יב)

הכרת השימושים והלמידה השיתופית בספרים הדיגיטליים בכותר ספרי לימוד,

ודרכים להפוך את התלמידים בשיעור סינכרוני לאקטיביים. מידע נוסף תוכלו למצוא כאן

המפגש

הסתיים

יום ג | 31.3 | 15:00, 20:00

כלים לעבודה עם מערכת ניהול הלמידה של אופק מרחוק, תוך מתן מענה לשונות בכיתה (א-יב)

הכרת מערכת ניהול הלמידה בסביבת אופק - איך לשייך משימות לתלמידים, וכיצד לעקוב אחר ביצוען ולתת מענה לשונות בין התלמידים.

המפגש

הסתיים

יום ד | 1.4 | 15:00,  יום ה | 2.4 | 20:00

כיצד לגייס את הטכנולוגיה ליצירת שיעור עברית מיטבי? (א-ו)

התמודדות עם האתגר של לימוד שפה מרחוק, איך ממנפים הזדמנות לשיח מקדם למידה? הדגמה בכלים דיגיטליים של מהלך הוראה-למידה משולב חקר, התנסות בהפקת מידע מטקסט, ומתן מענה לשונות הלומדים.

המפגש

הסתיים

יום ד | 1.4 | 17:00

הכרת מערכת ה-Zoom

הכרת מערכת ה-Zoom והאפשרויות השונות בה ללמידה מהבית באופן מיטבי.

מידע נוסף על הכלים השונים ניתן למצוא בפורטל עובדי ההוראה.

המפגש

הסתיים

יום ד | 1.4 | 20:00, יום ה | 2.4 | 15:00

כיצד לגייס את הטכנולוגיה ליצירת שיעור מתמטיקה מיטבי? (א-ו)

מגוון כלים ללימד מתמטיקה מרחוק.  סקרים, דיונים, סרטונים, שימוש במעבדות ויצירת לוח שיתופי למשימות פתוחות ויצירתיות.

המפגש

הסתיים

יום ד | 18.3 | 20:00

מפגש היכרות עם מדברים בעברית לכיתות ב-ו

הסדרה מדברים בעברית לכיתות ב-ו פותחה בהתאם לתוכנית הלימודים להוראת עברית בבתי ספר ערביים, וכן בהתאם לתוכנית "עברית על הרצף".

המפגש

הסתיים

יום ג | 24.3 | 20:00

מפגש היכרות עם ערבית שפתנו לכיתה י - סדרה להוראת השפה הערבית

סדרת ערבית שפתנו משלימה רצף פדגוגי לשנת הלימודים הבאה ותגיע לראשונה לתיכון. הספר ערבית שפתנו לכיתה י הוא המשך ישיר לספרים ערבית שפתנו לכיתה ז-ט שיצאו לאור בשנים קודמות.

המפגש

הסתיים

יום ד | 25.3 | 20:00

מפגש היכרות עם עכשיו עברית - סביבת לימוד חדשנית ועשירה שכוללת את כל נושאי הלימוד לכיתה ט

סביבת הלימוד עכשיו עברית  כוללת חוויית למידה מעמיקה ומהנה עם תכנים עדכניים ל-2020 וסביבה דיגיטלית המותאמת גם לטלפון הנייד. בסביבה תוכלו למצוא משוב מיידי, המחשות לשוניות, סרטונים לימודיים, קטעי שמע, שאלות שיתופיות, חידות ומשחקים לשוניים.

המפגש

הסתיים

יום ב | 30.3 | 20:00

מפגש היכרות עם עברית לתיכון - תוכנית להוראת עברית בחטיבה העליונה בבתי ספר ערביים

התוכנית עברית לתיכון לכיתות י-יא, פותחה מתוך מטרה לקדם את כישורי ההבנה וההבעה בעברית של התלמידים ולהכין אותם לבחינת הבגרות. פיתוח התוכנית נעשה בליווי קבוצת מורים ובהתנסות בכיתות.

המפגש

הסתיים

יום ב | 30.3 | 20:00

המרחב הישראלי - סביבת לימוד חדשנית ועשירה שכוללת את כל נושאי הלימוד בגאוגרפיה לכיתה ט.

המרחב הישראלי - סביבת לימוד עשירה: מגזין מודפס הכולל שלושה גיליונות, סביבה דיגיטלית הכוללת עזרי הוראה ומגוון נרחב של פעילויות ואפליקציה. חומרי הלמידה נמצאים בתהליך אישור ספרי לימוד.

המפגש

הסתיים

 
 

היכרות עם הסטודיו שלי - חלק א

במפגש נלמד ליצור שאלון בסיסי בסטודיו שלי ונכיר את  התבניות השונות הקיימות בו.

למידע נוסף על הסטודיו שלי לחצו כאן

המפגש

הסתיים

ניהול משימות וכלים לעיצוב בסטודיו שלי - חלק ב

מפגש בו נלמד להתאים את התבניות של הסטודיו לצרכים הפדגוגיים שלנו, נבין איך לשייך פעילות לתלמידים ואיך לעקוב אחר ביצועה. בנוסף, נכיר כלים מגוונים ליצירת פעילות מעוצבת וידידותית לתלמידים. למידע נוסף על הסטודיו שלי לחצו כאן

המפגש

הסתיים

היכרות עם כותר ספרי לימוד

במפגש נלמד איך לאתר ספר לימוד דיגיטלי במאגר הספרים, ונבין כיצד להשתמש בשכבות המידע שבספר ובסרגלים השונים הקיימים בו.

המפגש

הסתיים

למידה שיתופית בכותר ספרי לימוד

במפגש נלמד איך להפוך את הספר לציר המארגן של המורה, איך לשלב פתקית שיתופית, כיצד לשייך משימה לתלמידים, ואיך לצרף פריט מסביבת אופק לספר בכותר ספרי לימוד.

המפגש

הסתיים

היכרות עם סביבת אופק

במפגש נכיר את מגוון הפעילויות הקיימות באופק ונלמד איך לאתר אותן.

המפגש

הסתיים

ניהול למידה בסביבת אופק

במפגש נכיר את מערכת ניהול הלמידה, נבין איך לשייך משימה לתלמידים ואיך לעקוב אחר ביצועה. בנוסף, נכיר את סוגי הדוחות השונים שמערכת ניהול הלמידה מספקת.

המפגש

הסתיים

 

הוראה חווייתית באמצעות מצגות אינטראקטיביות בלמידה מהבית

(כיתות ד-ט)

במפגש נציע דרכי הוראה בהן ניתן לשמור על מעורבות פעילה של הלומדים מהבית, נלמד כיצד ניתן להפעיל מצגות אינטראקטיביות באמצעות הזום ונכיר את אתר פרזנטציה בריבוע (שת"פ של מטח והקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים) המציע מגוון מצגות אינטראקטביות, תכנים והפעלות בתחומי דעת שונים המתאימים לכיתות ד-ט.

המלצות ללמידה מיטבית במתמטיקה בתקופה זו (כיתות א-ו)

במפגש נציג תוכנית לימודים ממוקדת ומותאמת במתמטיקה לכל שכבת גיל בכיתות א-ו, נעניק המלצות לפעילויות מתוך ספרי הלימוד והסביבה הדיגיטלית של שבילים פלוס ונראה דוגמאות לבניית מערך למידה סביב נושא נבחר. התכנית מתאימה ללמידה מהבית והן ללמידה בכיתות תחת המגבלות.

 

 הסטודיו שלי - סביבה דיגיטלית ליצירת תוכן, פעילויות ושאלוני הדרכה אינטראקטיביים (יסודי ועל-יסודי)

במפגש נכיר את הסטודיו שלי, נלמד איך לייצר שאלון בסיסי ונכיר את התבניות השונות הקיימות בו.

במפגש נלמד להתאים את התבנית של הסטודיו לצרכים הפדגוגיים שלנו, נבין איך לשייך פעילות לתלמידים ואיך לעקוב אחר ביצועה.

ייחודו של יוצר - מהלך הוראה המשלב למידה בכיתה ובבית (א-ו)

במפגש נציע מהלך הוראה מותאם לימים אלה המגדיר ומארגן מחדש את השילוב בין למידה בספר לפעילויות הדיגיטלית – סקרים, סרטונים, משחקים ופעילויות יצירה.

הוראה מיטבית במדעים משולבת בית-כיתה (כיתות א-ב)

במפגש נעסוק במודלים להוראה במדע וטכנולוגיה המשלבת למידה במרחב הביתי והבית ספרי.
המפגש יציע כלים ותכנים פדגוגיים רלוונטיים לימים אלה להוראת נושא בריאות האדם: כיצד נשמור על בריאות האדם, מה קורה כשמשתעלים, מדוע חשוב לשטוף ידיים ועוד.