הדואג לימים זורע חיטים,

הדואג לשנים נוטע עצים,

הדואג לדורות מחנך אנשים.

(מיוחס ליאנוש קורצ'אק)

מטחלוגו.png

אמנה חברתית בכיתה ליצירת אקלים חיובי

יום ד | 28.10 | 20:30
 

השנה התחילה ואנחנו עדיין לומדים מרחוק. איך יוצרים אקלים חיובי ומכבד בין הילדים? איך מחליטים על אמנה חברתית משותפת? על כך נדון במפגש.
 

נקודה של אור – כלים לטיפוח אמפתיה באמצעות מדיה, ספרים וסיפורים  

יום ד | 23.12 | 20:30

אמפתיה בין ילדים וכלפי ילדים אחרים ושונים היא מיומנות חשובה שניתן גם לחנך אליה. במפגש נכיר דרכים וכלים לטיפוח אמפתיה באמצעות מדיה, ספרים וסיפורים.

עובדים בצוות! כלים לחלוקה לקבוצות ופיתוח הקשר האישי בין חברי הקבוצה לקידום למידה 

יום ד | 24.2 | 20:30

 

שיתופיות היא מיומנות חשובה בבית הספר, בהשכלה הגבוהה ובמקומות עבודה. למה זה קשה ואיך עושים את זה? 

מחנכים לסבלנות וסובלנות – עוצרים | חושבים | מגיבים

יום ד | 25.11 | 20:30

איך נגרום לילדים להקשיב לעצמם, להשהות תגובה ולפתח קשיבות אל הזולת? באמצעות תרגול במיינדפולנס והיכרות עם אסטרטגיות ליצירת סובלנות במרחב הבית ספרי, ניחשף לשיטות ולרעיונות שונים.

איך לפתח מיומנות של הקשבה? – שיח יוצר אווירה חיובית בכיתה

יום ד | 20.1 | 20:30

 

במוזיקה ניתן לקחת לחן מסוים ולגרום לו להישמע אחרת באמצעות שינוי הקצב או גובה הצליל. איך נהיה רגישים לקולות של הלומדים? מה כל קול מספר לי? על הקשבה לקול וכלים למישוב חיובי ומקדם אווירה מאפשרת בכיתה. 

סולידריות חברתית – הצעות לעשייה חברתית בזמן משבר

יום ד | 21.4 | 20:30

 

איך מקדמים סולידריות חברתית בימי קורונה? כיצד ניתן להשתמש בקבוצת הילדים כדי לקדם סולידריות חברתית בכיתה, במרחב הבית ספרי ובקהילה? 

* שימו לב: מועדי ונושאי המפגשים נתונים לשינויים, עקבו אחר הפרסומים שלנו.

בנוסף, במשך שנת הלימודים נקיים סדנאות ומפגשי הדרכה מקוונים שבהם נתמקד בהיבטים שיסייעו ליצור רצף בין תחומי הדעת השונים לבין ערכים ומיומנויות המתבטאים בלמידה ובעשייה במרחב האישי, הבית ספרי והקהילתי.

מטח שמח להזמין אתכם להשתתף בפרויקט ייחודי – קהילת "קודם מחנכים" לכיתות ג-ו. מטרת הקהילה היא לשמש מקום לשיח פתוח ולהציע כלים, תכנים ורעיונות להתמודד עם אתגרי החינוך: כיצד נשלב לימוד ערכים בתחומי הדעת? איך נקנה ללומדים מיומנויות חברתיות-רגשיות? אילו כלים יסייעו ליצירת הקשבה ואמפתיה גם במרחבים וירטואליים? ועוד.

מחנכות ומחנכים, 

בתקופה זו אתם נדרשים לדאוג להיבטים רבים בחיי התלמידים, החל מההשתתפות בשיעורים המקוונים, דרך ביצוע המשימות בזמן ולאחר השיעור, ועד למעורבות חברתית של ילדי הכיתה. כל אלה קשורים במיומנויות ובערכים שאתם מטפחים בילדים.

מתי נפגשים ועל מה מדברים?